miercuri, 19 decembrie 2012

Prăjitoarele n-au nicio putere ziua



Bună seara. Ce mai faceți și ce mai citesc copiii dumneavoastră la trei ani?
Pe bază de mutări și demenajări intense, s-au arătat într-o zi din niște cutii, direct în fața Amirei, Aventurile lui Tom Sawyer de Mark Twain. Domnul ăla genial care seamănă cu Einstein. Când am făcut bagajele pentru Franța am zis filozofilor cu barbă: ia poftiți de vă uitați cum îl invit eu primu’ în geamantan pe săgetătoru' ăsta mustăcios!

Am răsfoit în ultimul timp cărți pentru copii din zilele noastre. Povești slăbuțe, chiar spre enervante. Sigur că m-am gândit că nu mie trebuie să mi se pară nemaipomenite, ci Amirei, da parcă să-i tot citesc despre Le Petit Lapin Blanc care-și pregătește ghiozdanul pentru a doua zi, care merge la grădi și nu plânge după maman, sau despre cum trebuie să stea el cu papa acasă când maman e plecată în delegație... Mai este La vache Armande care o invidia pe vecina ei de peluză fiindcă dumneaei avea pete pe rochiță, îmbărbătând categorii cu anumite handicapuri.

Povești care nu se abțin să nu construiască morale plicticoase și corecte din toate punctele de vedere. Ferească sfântu’ să fi văzut pe Petit Lapin care să povestească prietenilor cititori cum e el singurul de la grădi care nu s-a vaccinat, sau cum nu mănâncă dulciuri cu zahăr rafinat și mezeluri, sau cum el petrece mai mult de 4 ore pe zi cu părinții lui. Brrrrrr!!

Am rămas carevasăzică la Apolodor și la povești clasice rusești traduse în franceză. Le-am alternat cu cele ale fraților Grimm, hitchcocii germanici drăgălași, mult mai puțin atinși de civilizație.

Drept urmare am terminat Tom Sawyer, dar nu l-am pus deoparte. Amira e fetiță simțitoare și a știut că e lucrătură măiastră înăuntru. Anumite pasaje sînt atât de iubite încât nu scapă ușor. Trebuiesc recitite după care ne sînt povestite în fel și chip.

Avem de gând să capturăm felul și chipul în micro-episoade, she’s too sweet J   
Share-uim azi frânturi din scena în care în viața unui băiat vine o dorință nebună de a săpa după comori.



(Vă las un link unde puteți vedea filmulețul la o calitate mai bună): https://vimeo.com/55737372



Peace everybody!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu